nuffnang ads

Friday 30 May 2014

shift malam

Assalamualaikum......        
Nak Citer sikit pasal keje malam sebagai pembantu perawatan kesihatan (ppk) dulunye org panggil atendan kesihatan. Shift malam untuk ppk dekat sini 3 hari pstu dpt cuti tido 3 hari best kan. Cuti mmg la best tp nak lalui 3 mlm tu huhuhu. Kadang aku xtido lngsung, kalau tido paling lame 2 jam je.
Masuk je keje macam biase punch card dulu. Terima report dr ppk shift ptg. Ok lepas dah amik report so kite dah tau patient ade bape, keadaan patient tu kan. Biase awl2 xde bz sangat. aku kena cover 3 wad.. sebab kami ni menumpang wad org bt sementara.
Tugas2 aku
9.00 - punch card
( tp aku biase dtg awl, leh relax2 dulu) 9.30 - settle kje ( cth top up barang2, kemas troli, lap peti ais) cover untuk 3 wad.
11.00 - relax ( klu time xbz la )
12.00 - hantar report dkt bilik sister
12.30 - pegi lab / portal hantar sampel darah
4.30 - spongging patient ( mne yang xleh jalan.
5.30 - pegi lab hantar sampel darah.
6.00 - masak air/ top up air, bersih peti ais staff.
6.30 - hantar tray patient dkt dapur.
7.00 - punch card . yesss balik tido :-)
Malam pertama-Selfie sat, budak yang suke selfie:-D . Layan jela hahahaha..
Keadaan Wad 15 first nite, patient ade 3 org je untung la staff nurse hehehe. Time ni baru kul 10 lebih tapi dorang dah tido... Jom tido hahaha. Tp aku xleh la nk round 2 wad lg huhuhu..
Tu keputusan darah salah seorg patient. Gini la resultnye dr sampel yg aku hantar. Aku pun xreti nak baca sgt, skit2 blh la hehehe..

Selfie lg :-P. lini lini hahaha
Lampu dah ditutup (malam last)

Alhamdulillah abis sudah keje mlm, malam pertama n kedua langsung xbz. Cume malam ke 3 bz skit je. Sib baek malam last dah hehehe. sikit2 je leh cite. Xsabar nak cuti balik kg. Oooo balik kg oooo balik kg ( nyanyi sat hahaha). Aku dah 6 bulan xbalik kg huhuhu. Rindunya... Okey nk stop dh, Nnt kalau rajin aku cite pasal balik kg plak ye hehehe. Bai bai ^-^ .....

No comments: